Kas tai yra kompiuterinių paslaugų outsourcing'as? Ar mano įmonei tai naudinga?
<<< pilnas straipsnių
sąrašas >>>
Samdote apsaugos tarnybą, valymo paslaugas atlieka įmonė, smulkias siuntas
perveža kurjerinės tarnybos. Viskas labai normalu ir suprantama. Esate
patenkintas šiomis paslaugomis. Bet ar teko pamąstyti, kad kompiuteris, viena pagrindinių
jūsų darbo priemonių, taip pat gali būti efektyviai "valdomas" ir
prižiūrimas, siekiant dar geresnių rezultatų? Ar žinote kaip technologijos gali
įtakoti jūsų verslą?
Kompiuterinių sistemų priežiūra, pasitelkiant į pagalbą specializuotą įmonę,
naujas iššūkis jūsų konkurentams.
Šiame straipsnyje skaitykite:
Kas tai yra IT
outsourcing’as;
Pagrindinės priežastys, dėl ko vertėtų pasidomėti IT
outsourcingu;
Ar jums reikalinga kompiuterių priežiūros įmonė?
Ką reikia žinoti prieš pradedant outsourcinti;
Faktoriai, lemiantys outsourcing‘o tiekėjo pasirinkimą.
Kas tai yra IT
outsourcing’as
IT (informacinių technologijų) paslaugų pirkimas iš išorės
(specializuotos IT įmonės), vadinamas informacinių technologijų
outsourcingu (ang.
IT OUTSOURCING). Tai yra kompiuterinių paslaugų
(kompiuterinių sistemų diegimas, kompiuterių priežiūra, strategijos formavimas,
veiklos koordinavimas, kt.) įsigijimas iš tas paslaugas teikiančios įmonės,
visiškai arba iš dalies atsisakant samdomų informacinių technologijų specialistų
pagalbos.
Šiandien informacinės technologijos kiekvienoje įmonėje tampa vis svarbesnės,
siekiant gerinti veiklos efektyvumą, didinti konkurencingumą.
Norint tinkamai prižiūrėti kompiuterinių technologijų aplinką, reikia išmanyti
visas informacinių technologijų sritis (kompiuterių gedimai, tinklai, programinė
įranga, specializuota įranga, duomenų bazės, informacijos apsauga, kt.).
Visus šiuos darbus kvalifikuotai atlikti vienam specialistui
tiesiog neįmanoma - fiziškai neįmanoma sekti technologinių naujienų, kurios
ypatingai greitai keičiasi. Norint turėti patikimą ir kvalifikuotą komandą,
būtina samdyti brangius darbuotojus. Tai sau gali leisti tik didelės ir stiprios
įmonės. Tačiau čia atsiranda papildomos problemos - kompiuterinių technologijų
specialistų darbas labai netolygus. Siekdami išspręsti susidariusias problemas,
kartais dirba ilgus viršvalandžius, o dažnai tiesiog neturi ką veikti. O kaip
dar jūsų samdomo darbuotojo atostogos ar netikėta liga? Kompiuterinių
paslaugų pirkimas iš specializuotos įmonės, daugeliu atveju išsprendžia šias
problemas.
Pasaulyje ši praktika nėra nauja ir nėra priežasčių, kodėl
jos reikėtų atsisakyti. JAV įvairių paslaugų outsourcingas
(pirkimas iš specializuotų įmonių) siekia net apie 60
procentų visų įmonės pirkimų. Seniai jau nieko nestebina
apsaugos tarnybų darbas, reklamos darbus atlieka agentūros, dauguma įmonių
neturi savo vairuotojų - samdo kurjerines tarnybas, sava valytoja jau tampa
prabanga - samdomos valymo paslaugų įmonės. Lietuvoje pamažu mąstoma ir apie
kitų paslaugų pirkimą, tame tarpe ir kompiuterinių sistemų diegimo ir priežiūros
paslaugas. Šiuo metu jau nekyla klausimas, ne ar verta pirkti
kompiuterines paslaugas, bet sprendžiama, tik iš ko jas verta pirkti.
Mano įmonė maža, tai gal man pakanka nedaug nusimanančio pigesnio specialisto,
kuris užsuka, turėdamas laiko? Tai dažnai kylantis klausimas nedidelio verslo
atstovams. Tačiau tai yra klaidinga nuomonė. Dažnai, tokių įmonių
savininkai net nežino, kaip technologijos gali padėti jiems efektyviau ir
produktyviau dirbti ir plėsti savo verslą. Bet kuriuo atveju, prižiūrėti kompiuterines sistemas
bei sekti naujoves (konkurentai tai daro) būtina ir mažoms įmonėms.
Dažniausiai mažose įmonėse samdomi darbuotojai nėra pilnai apkrauti darbu arba
kvalifikuoti specialistai yra per brangūs, todėl samdomi pigūs, bet
nekvalifikuoti specialistai. Tačiau mažoms ir vidutinėms įmonėms geriausiai
tiktų ne samdyti savo darbuotoją, bet pasitikėti specializuota paslaugų įmone.
IT paslaugų pirkimas iš šalies galėtų tiek sumažinti išlaidas, tiek pagerinti
paslaugų kokybę.
Pagrindinės priežastys, dėl ko vertėtų pasidomėti IT outsourcingu;
Išlaidų mažinimas
Neefektyvus samdomo kompiuterių specialisto laiko panaudojimas (ne visuomet
ir ne visiems yra specialistas būtinas pilną darbo dieną), papildomai sumokami
mokesčiai, vieno įrangos tiekėjo nebuvimas, papildomai permokami pinigai už
kompiuterinę įrangą, sąnaudos samdomo darbuotojo kontrolei, samdomo darbuotojo
mokymai ir kita. Visų šių išlaidų galima išvengti, pasitikint specializuota
paslaugų teikėja.
Atliekamų darbų kokybė
Vieno specialisto kompetencija dažnai yra ribota ir specializuota siauroje
srityje. Vienas žmogus
puikiai išmanyti visų sričių negali, o problemos dažnai ištinka įvairios. Dažnai
kompiuterių specialistas turi nusistovėjusį požiūrį į technologijas ir savo
darbo metodiką, kuri ne visuomet gali būti teisinga. Šališki patarimai įmonės
vadovui, taip pat ne visuomet gali atitikti tikrus poreikius. Specializuotoje
kompiuterinių paslaugų įmonėje renkama visų sričių specialistų komanda, įmonė
turi teisingai parengtą darbo metodiką, paremtą praktika, atlieka IT srities
mokymus savo specialistams.
Veiklos kontrolė
Samdant paslaugų įmonę iš šalies, atkrenta dar viena problema - samdomo
darbuotojo (ar darbuotojų) veiklos kontrolė. Ne IT srities vadovai ne visuomet
žino kaip teisingiau sudaryti samdomo darbuotojo veiklos planą, kaip padėti jam
siekti užsibrėžtų tikslų, kaip motyvuoti darbui. Pasitikint kompiuterinių
paslaugų įmone belieka tik įvertinti rezultatus.
Koncentracija ties pagrindine įmonės veikla
Outsourcing‘as leidžia įmonei sutelkti dėmesį ties pagrindine verslo
veikla, perduodant tam tikras veiklos funkcijas išoriniam
paslaugų teikėjui. Kai
nebereikia skirti energijos toms sritims, kurios nėra susijusios su
specializacija, kompanija gali labiau koncentruoti savo resursus, tenkindama kliento
poreikius.
Atsakomybė ir lankstumas
Nesutardamas su darbdaviu, samdomas darbuotojas gali nesunkiai pakeisti darbą ir
išeiti pas konkurentus. Sunku rasti kompromisą su nusistačiusiu darbuotoju.
Teisingą požiūrį turinti IT paslaugų įmonė negali sau leisti prarasti turimo
kliento ir prarasti reputacijos bei pasitikėjimo. Beveik visuomet pasiseka rasti kompromisą ir
sėkmingai kartu dirbti toliau.
Pranašumas prieš konkurentus
Sąnaudų mažinimas, geresnė paslaugų kokybė, efektyvumas ir produktyvumas
garantuoja sėkmingesnę konkurenciją ir įgalina pasiekti daugiau nei konkurentai.
Kiti privalumai:
- mažesnė priklausomybė nuo
vidinių resursų;
- biudžeto kontrolė;
- problemų sprendimo greitis;
- didesnis lankstumas
pasitinkant besikeičiančias verslo sąlygas;
- inovacinių idėjų generavimas.
Ar jums reikalinga kompiuterių priežiūros įmonė?
- turite per mažai IT resursų ateities planams ir verslo plėtrai?
- sunku ieškant ir apmokant IT
personalą?
- norite padidinti visapusį įmonės efektyvumą?
- neturite glaudžių santykių su įrangos tiekėjais?
- siekiate pagerinti santykius su savo klientais?
- siekiate sumažinti išlaidas?
- norite sumažinti darbuotojų kontrolę?
jei taip, tada jums būtinai reikia pasidomėti kompiuterinių paslaugų outsourcingu.
Ką reikia žinoti, prieš pradedant outsourcinti?
Planuodama sudaryti sutartį dėl IT outsourcing‘o, vadovybė turi aiškiai
nusistatyti savo lūkesčius. Ji pati turėtų aiškiai apibrėžti paslaugas, kurias
norėtų gauti - kitais žodžiais tariant, tiksliai pasakyti, ko ji nori. Šioje
vietoje visada gera idėja palyginti norimas gauti paslaugas su
egzistuojančia situacija. Tai yra tarsi esamo firmos efektyvumo įvertinimas.
Mažų mažiausiai, toks įvertinimas leis susidaryti bendrą situacijos ir aplinkos
vaizdą, suteiks pagrindines gaires renkantis paslaugų tiekėjus bei pageidaujamas paslaugas (šią paslaugą dažnai atlieka ir pati
paslaugų teikėja, atliekanti technologinį esamos sistemos įvertinimą). Nustačius reikalingas IT paslaugas, turėtų būti įvertinti kaštai. Vėlgi
protingiausia būtų pradėti nuo pačios firmos ir jos būklės.
Kokie dabartiniai
kaštai? Ar planuojamas kaštų padidėjimas (sumažėjimas)? Iš esmės šiame etape sudaromas firmos dabartinis vaizdas.
Sukonkretinus šią informaciją, kelias į
IT outsourcing‘ą bus daug aiškesnis.
Faktoriai, lemiantys outsourcing‘o tiekėjo pasirinkimą
Kokį outsourcing‘o tiekėją įmonei
pasirinkti? Į ką būtina atkreipti dėmesį?
Šie klausimai nėra neatsakomi. Praktikoje galima išskirti svarbiausius
kriterijus, pagal kuriuos galima spręsti, ar outsourcing‘ą siūlantis partneris
atitiks lūkesčius, ar bus užtikrintas problemų sprendimas firmos naudai, ar
paslaugos bus pateikiamos operatyviai. Remiantis šiais kriterijais gali būti
atsakyta aibė kitų klausimų, kurie rūpi ne tik IT srities firmoms. Remiantis
statistika, svarbiausi faktoriai pasirenkant outsourcing‘o tiekėją yra šie:
- požiūris į klientą ir nuoširdus noras jam padėti;
- atliekamų darbų kokybė ir teisinga metodika;
- ilgalaikių santykių vertinimas;
- paslaugų kaina;
- rekomendacijos ir reputacija;
- lanksčios bendradarbiavimo sąlygos;
- pridėtinės vertės suvokimas;
- paslaugų teikimo vieta.
Atminkite: kuo efektyviau išnaudojami ir valdomi turimi
resursai, tuo efektyvesnė visa įmonės veikla.
DoctorPC
Daugiau skaitykite:
Kodėk verta legalizuoti programinę įrangą jūsų įmonėje.
<<< pilnas straipsnių
sąrašas >>>
|